Stanowisko: Specjalista ds. Kontrolingu

Data publikacji: 2021-07-13

Lobo HR jest agencją rekrutacyjną, która dostarcza swoim klientom najlepszych pracowników. 
Oszczędzamy czas i przyczyniamy się do sukcesów naszych partnerów poprzez zastosowanie nowoczesnych technik 
rekrutacyjnych wspieranych innowacyjnymi technologiami informatycznymi. 

Naszym Klientem jest jedna z najnowocześniejszych firm z branży produkcyjnej, lider w dziedzinie poligrafii reklamowej na 
rynku Visual Communication. Tworzona przez zaangażowanych ludzi z pasją, która poszukuje profesjonalisty w zakresie 
kontrolingu chcącego współtworzyć nowe wymiary zarządzania finansowego.

Specjalista ds. Kontrolingu

Miejsce pracy: Gliwice

Zakres obowiązków:

Zakres obowiązków:

  • uczestniczenie w przygotowywaniu rocznego budżetu, forecastu, planu wieloletniego oraz kontrola ich realizacji i analiza odchyleń
  • analizowanie rentowności według produktów, kanałów dystrybucji, klientów itp.
  • rozliczanie wyników finansowych na centra kosztów
  • wykonywanie kalkulacji dotyczących oceny rentowności planowanych projektów i inwestycji
  • wyliczenia rezerw i odpisów aktualizacyjnych, rozliczanie produkcji w toku
  • sporządzanie analiz i raportów finansowych na wewnętrzne potrzeby firmy: dla kierownictwa lub dla innych działów
  • uczestniczenie w okresowym raportowaniu na potrzeby zarządu według określonych standardów rachunkowości
  • wyliczanie wskaźników finansowych i operacyjnych (monitorujących produkcję, procesy itp.) i analiza odchyleń
  • odpowiedzialność za poprawność danych w systemie
  • udział w regularnych inwentaryzacjach magazynowych
  • kalkulacja wyniku biznesowego
  • przygotowywanie prognoz i analiz finansowych
  • sporządzanie raportów finansowych i zarządczych
  • przygotowanie i monitoring budżetu
  • kalkulacja cen sprzedaży i odpowiedzialności za politykę cenową
  • analiza dochodowości produktów i linii produkcyjnych
  • wdrożenie i rozwój oprogramowania Power BI (key user Microsoft Navision)
  • odpowiedzialność za poprawność danych w ERP

Wymagania:

Wymagania:

  • doświadczenie na podobnym stanowisku w firmie produkcyjno-handlowej
  • doświadczenie w tworzeniu budżetów, rachunku zysków i strat, analiz rentowności
  • biegła umiejętność posługiwania się arkuszami kalkulacyjnymi (tabele przestawne, formuły analizy warunkowej
  • wizualizacja danych) oraz dużymi bazami danych
  • doświadczenie w pracy na systemach ERP
  • zdolności analitycznego myślenia i logicznego wyciągania wniosków z danych
  • znajomość metodyki wyliczania wskaźników ekonomicznych, operacyjnych i kontrolnych różnych zakresów działania biznesu
  • wiedza z zakresu rachunkowości zarządczej i finansowej
  • znajomość narzędzi do raportowania (mile widziane Power BI)
  • umiejętność kaskadowania wskaźników
  • samodzielność w działaniu
  • gotowość do analizowania danych u źródła (hala produkcyjna, dział sprzedaży)
  • otwartość na zmiany, umiejętność szybkiego uczenia się
  • bardzo dobra znajomość Excela
  • mile widziana znajomość Microsoft Navision
  • umiejętność współpracy w zespole

Oferujemy:

Oferujemy:


Pracę w firmie z wartościami, w której:

  • pomożesz w tworzeniu firmy z ambicją bycia liderem w swojej dziedzinie
  • będziesz miał okazję pracować z wysoce zmotywowanymi i najlepszymi ludźmi w branży oraz wizjonerskim zespołem zarządzającym
  • będziesz pracować w przyjaznym środowisku rodzinnej firmy z opisanymi procesami i płaską strukturą
  • która jest liderem transformacji lean w swojej branży, bez silosów funkcjonalnych, skoncentrowanej na kliencie
  • otrzymasz stabilne zatrudnienie a także atrakcyjne wynagrodzenie i pakiet benefitów