Blog

Mimo kluczowej roli kapitału ludzkiego we współczesnych organizacjach, mamy świadomość faktu, że sytuacja gospodarcza zmusza wielu pracodawców do redukcji zatrudnienia. Stanowi to poważne zagrożenie dla wykreowanego przez lata pozytywnego wizerunku firmy i często bardzo traumatyczne przeżycie dla pracownika zwalnianego. Sposobem na obustronną pomoc – zarówno pracownikowi, jak i pracodawcy – jest usługa outplacementu, redukcja zatrudnień przy zastosowaniu akceptowanych społecznie narzędzi wpierających proces zwolnień.

Lobo HR, do wachlarza usług świadczonych dla swoich Klientów wprowadziło także działania, mające na celu skuteczną organizację procesu zwolnień poprzez udzielanie pomocy zwalnianym pracownikom w odnalezieniu się w nowej sytuacji życiowej. Jest to system wszechstronnej i kompleksowej opieki nad osobami zwalnianymi z pracy. Wsparcie menedżerskie, organizacyjno-prawne, instytucjonalne, psychologiczne czy medyczne, mające na celu ograniczenie negatywnych skutków redukcji zatrudnienia, aby w maksymalnym stopniu ułatwić zwalnianym pracownikom proces poszukiwania nowego miejsca pracy.

Pracodawców zainteresowanych wsparciem Lobo, zapraszamy do kontaktu: kontakt@lobohr.pl.

Sytuacja na rynku jest dynamiczna. Warto analizować zmieniające się szybko trendy. W naszej branży kluczowe są potrzeby rekrutacyjne pracodawców. Analizujemy sygnały docierające od naszych klientów, partnerów biznesowych, czy mediów. 
 
Wartościowe informacje, bo bazujące na konkretnych danych, dostarczył ponownie systemu rekrutacyjnego Element ATS
 
Tym razem raport prezentuje dane z pierwszego kwartału w kontekście kilkunastu najczęściej ogłaszanych stanowisk rekrutacyjnych. 
 
Link do raportu dostępnego na blogu ATS Element.
 

Rynek przechodzi obecnie trudne momenty. Pandemia jest niewątpliwie próbą dla całego społeczeństwa, w tym także biznesu. Duża nerwowość w podejmowaniu decyzji wynika z pewnością z niepewności co do tego, jak długo potrwa obecna sytuacja, oraz jakie decyzje będzie podejmowało Państwo w celu minimalizować skutków koronawirusa. Warto w takiej sytuacji sięgać po dane, które mogą pomagać w planowaniu. 
 
Interesujące dane opublikowane zostały na blogu systemu rekrutacyjnego Element. Przedstawiony raport dotyczy dynamicznie zmieniających się, w pierwszym kwartale, potrzeb rekrutacyjnych większości branż. Raport wskazuje jak zareagował rynek pracy na pandemię koronawirusa.
 
Warto zapoznać się z raportem, który dostępny jest na blogu ATS Element.
Link do raportu.

Szanowni Klienci, Drodzy Kandydaci,
pomimo trudnej sytuacji na rynku, realizujemy dzielnie projekty rekrutacyjne, starając się zachować ich dynamikę, wysoką jakość a także umożliwiając wsparcie na etapie organizacji spotkań zdalnych.
Jesteśmy w pełnym składzie, pracujemy zdalnie i bardzo aktywnie! Jesteśmy do Waszej dyspozycji 😉 W razie problemów z kontaktem, prosimy o maila na adres kontakt@lobohr.pl, będziemy reagować natychmiast!
Wszystkiego dobrego!
Zespół Lobo HR

Rozpoczęliśmy kolejny, już dziesiąty rok Lobo HR na rynku pracy. Za nami dużo wyzwań, ale i mnóstwo sukcesów.  Przed nami dużo pracy, abyśmy byli jeszcze lepsi. Chcemy nadal się rozwijać, doskonalić i rozwijać naszych konsultantów.
W tym roku, stawiamy na rozwój Młodych Liderów. Rok 2020 to m. in. projekt  doskonalenia kompetencji managerskich u konsultantów Lobo z predyspozycjami do zarządzania. Od lutego do czerwca przyszli liderzy i przyszli managerowie będą brali udział w cyklu warsztatów Akademii Managera, które przy współpracy z Polskim Forum HR poprowadzi dla nich Magda Żmijewska- Executive Coach, ukierunkowany ekspert rozwijający liderów i profesjonalistów w biznesie.
Przed Nami kolejny intensywny rok 🙂

TOP HR Manager in Action to największy w Polsce konkurs z zakresu HR. Zwycięzcą zostanie osoba, która wykaże się największą wiedzą HR i kompetencjami w obszarze zarządzania, oraz  odegrała ważną rolę we wdrożeniu projektu istotnego dla HR lub tematycznie związanego z HR. 

W tegorocznej, XI edycji konkursu, udział wzięła Sylwia Chwastyk-Kolasa, Dyrektor Operacyjna Lobo HR. Po kilkumiesięcznych zmaganiach Sylwia znalazła się w pierwszej 10-tce, wśród najlepszych HR Managerów w Polsce! Przed Dyrektorem Lobo HR kolejne etapy i walka o finał. Zwyciezca zostanie wyłoniony podczas konferencji HR Directors Summit 23 stycznia 2020 r.  Duma już nas rozpiera, ale wierzymy, że to nie koniec i nadal trzymamy kciuki!

Ależ było straszzzzzzznie w Lobo 🙂

Do dziś mamy gęsią skórkę!

10 października, w warszawskim Opera Club, mieliśmy okazję bawić się, integrować i dzielić najlepszymi praktykami z obszaru rekrutacji.
Konsultanci Lobo HR ponownie, na wspólnym parkiecie, z najlepszymi rekruterami w Polsce. Kolejna, XII już edycja, najbardziej prestiżowego konkursu w świecie rekrutacji już za Nami.

Na zdjęciu: Nasze Lobo- Perły, jak zawsze w świetnych humorach!

W aktualnym numerze magazynu Rekruter pojawił się wywiad z Dyrektor Operacyjną Lobo HR Sylwią Chwastyk- Kolasa.
Sylwia zdradziła kulisy podjęcia współpracy z międzynarodową organizacją Future Manager Alliance.
Więcej informacji – Expressem do Rynku.

130 km/h, autostrada, 90 km od biura, w drodze na spotkanie do klienta i … awaria samochodu… Opanowanie w sytuacji kryzysowej to podstawa. U doświadczonych konsultantów orientacja na cel wzięła górę.

Umowa z nowym klientem zawarta. Kandydat do spotkania przygotowany, raport z projektu rekrutacyjnego wysłany, a relaks „na lawecie” po dobrze wykonanej pracy –  bezcenny:)

Brawo Lobo-Dziewczyny, Was nic nie zatrzyma! Klienci i kandydaci mogą na Was zawsze liczyć!

Relacja ze sprzedawczynią z ulubionego osiedlowego sklepiku daje nam pewność, że Pani tajemniczą miną doradzi nam przy zakupach. Dobre stosunki z sąsiadami pozwalają nam liczyć na większą wyrozumiałość przy organizacji imprez czy remontów.

A co dają nam relacje w pracy rekrutera? Są kosztem czy korzyścią? Jak na wiele innych, tak i na to pytanie, nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

Rekruter  buduje dwa podstawowe rodzaje relacji: z Klientem oraz z Kandydatem. Każda z nich ma inną definicję i inne skutki, choć obydwie sprowadzają się do budowania zaufania i lojalności.

Nawiązywanie relacji z Klientem wymaga od rekrutera zaangażowania, czasu oraz zrozumienia. Nie oznacza to bycia do dyspozycji Klienta o każdej porze, ale ustalenia reguł wzajemnego szacunku i zrozumienia. Aby relacja była trwała, poza szacunkiem, musi opierać się na zaufaniu, które możemy zdobyć jedynie swoją wiedzą i fachową radą w prowadzonym, bądź planowanym procesie rekrutacyjnym. Wymaga to ciągłego poszerzania swojej wiedzy oraz rozbudowywania kręgu zainteresowań. Klient chętniej zawierzy nam, jeżeli wyjaśnimy, że dany proces będzie trudy i zajmie więcej czasu, argumentując rzeczowo i ze znajomością tematu, niż gdy „w ciemno” złożymy obietnicę  znalezienia Kandydata niemal natychmiast.

Klient zna swoją branżę i najczęściej zna też ograniczenia z niej wynikające, więc gdyby rekrutacja była prosta, przeprowadziłby ja własnymi siłami. Klient mając rekrutera – partnera, ma równocześnie doradcę, z którym może porozmawiać o swoich wątpliwościach dotyczących Kandydatów, nie obawiając się nieczystych intencji. Może zawierzyć profesjonalizmowi i wiedzy osoby, która z rekrutacją ma codzienną styczność i duże doświadczenie wykute w licznych, przeprowadzonych procesach rekrutacyjnych.

Zbudowanie takiej relacji daje duże prawdopodobieństwo, że po czasie, klient zaufa nam na tyle, iż staniemy się jego jedynym zewnętrznym wsparciem rekrutacyjnym, wykorzystywanym przy wszystkich procesach rekrutacyjnych, a nie angażując wewnętrznych sił zaoszczędzi czas i finalnie – pieniądze.

Zbudowanie takiej relacji,  jest sytuacją idealną i niezwykle trudną do osiągnięcia, ale daje obustronne korzyści. My, jako rekruterzy, budujemy swoją pozycję oraz stabilność zawodową, równocześnie rozwijając wiedzę, a Klienci mają pewność fachowego wsparcia i oszczędności finansowych. Dowodzi to, że tak pojęta relacja jest korzyścią wymagającą kosztów.

Drugim rodzajem relacji, który budują rekruterzy, są relacje z Kandydatami. One również wymagają poniesienia kosztów, aby osiągnąć zysk. Ale co w tej sytuacji jest zyskiem? Nie możemy liczyć na to, że dzięki zbudowanej relacji i zaufaniu, Kandydat mając dwie oferty wybierze naszą, mimo iż będzie zawierała gorsze warunki pracy. Oczywiście mam tu na myśli dwie oferty, które mają większość zmiennych takich samych, a różni je np. lokalizacja nowego miejsca pracy. Natomiast niewątpliwym plusem dobrej relacji z Kandydatem jest usunięcie z niej elementu zaskoczenia. Rozmawiając z Kandydatem szczerze i otwarcie, zadając także trudne pytania oraz akceptując niewygodne dla nas odpowiedzi, możemy oczekiwać w zamian terminowego wywiązywania się ze zobowiązań, oraz tego co w naszej pracy jest niezwykle ważne – otwartej komunikacji w sytuacji kontroferty. Daje nam to możliwość jej przebicia, renegocjując warunki zatrudnienia z Klientem, ale także pozwala przygotować się na ewentualność wycofania się Kandydata z procesu, zabezpieczając się kolejnymi Kandydaturami.

Taka relacja również niesie obustronne korzyści. Każdy z nas będąc w roli Kandydata najbardziej ceni sobie informacje na temat naszego statusu w procesie rekrutacyjnym. Wszyscy deklaratywnie odpowiadamy, że wolimy wiedzieć, że nie jesteśmy już brani pod uwagę i dlaczego, niż nie dostać informacji zwrotnej wcale. Oczywiście od rekrutera wymaga to systematyczności w działaniu, nieraz wykonania dziesiątek telefonów, w trakcie prowadzenia projektu oraz po jego zakończeniu – na które zawsze brakuje nam czasu. Pozwala nam to jednak wracać do Kandydatów ze świadomością, że nawet jeżeli poprzednim razem współpraca nie przyniosła sukcesu to nasz Kandydat chętnie porozmawia z nami ponownie i weźmie udział w innym procesie.

Zgodnie ze wstępnym założeniem, odpowiedź na pytanie czy budowanie relacji jest kosztem czy korzyścią nie jest jednoznaczna. Wybór rodzaju relacji zależy od wielu zmiennych, ale przedstawione powyżej argumenty, w mojej opinii – dowodzą, że korzyści przewyższają koszty, czyli są ich warte.

 

Autor: Natalia Pytel – Specjalista ds. Rekrutacji i Sprzedaży – LOBO HR

W oddziale Lobo HR Katowice zapanowały dziś dresy 😉

Dzień zaczęliśmy od porządnej rozgrzewki. Był trucht, wymachy, pajace, przysiady, podskoki, wyskoki i dużo dobrej zabawy.

Tak rozpoczęty dzień może być tylko dobrym dniem!

Bo w nas jest siła!

Nie ma sukcesów firmy bez sukcesów ludzi. Nie ma sukcesów zespołów bez Zespołów. Lobo HR przeprowadziło wśród swoich Pracowników badanie pod hasłem „Zespołowość”.

100 % Pracowników Lobo uważa, że atmosfera w zespołach jest bardzo dobra! Nasi pracownicy się po prostu lubią 🙂

Wszystkim Nam zależy na budowaniu wspólnego Lobo, mamy wspólne cele i wierzymy w swoich Przełożonych.  Pracownicy Lobo potrafią wzajemnie się motywować i wspierać. Ale nade wszystko są bardzo zaangażowani w swoją codzienną pracę i pracę swojego zespołu.

Kochani, bardzo Wam dziękujemy za udział w ankiecie. Dziękujemy za codzienne zaangażowanie i świetną pracę. Dzięki Wam Lobo jest takim wspaniałym miejscem pracy i taką wspaniałą firmą. Zarządzanie takimi zespołami to prawdziwy zaszczyt i wielka przyjemność !

Brawo Lobo!

Każdy z nas brał udział w procesie rekrutacyjnym i zastanawiał się, jako kandydat lub pracodawca, co w przypadku tego konkretnego stanowiska zostanie, lub jest postawione na pierwszym miejscu: doświadczenie, umiejętności, ukończone projekty, referencje a może kompetencje miękkie. Który z tych aspektów pomoże wybrać odpowiednią osobę?

Chciałabym dzisiaj zastanowić się razem z Wami, czy inteligencja emocjonalnamoże stanowić najważniejszą kompetencję na rynku pracy i czy ma zdecydowany wpływ na jakość wykonywanej pracy? Według Daniela Golemana (amerykański psycholog – autor bestselleru „Inteligencja Emocjonalna) inteligencja emocjonalna obejmuje zdolność rozumienia siebie i własnych emocji, kierowania nimi i kontrolowania ich. To zdolność samomotywacji, empatii oraz umiejętności o charakterze społecznym.

Inteligencja emocjonalna zawiera w sobie trzy kluczowe kompetencje psychologiczne –relacje z samym sobą,społeczne– relacje z innymi oraz kompetencje prakseologiczne(działania), czyli zdolność do zadań, działań i wyzwań. Aby było nam łatwiej przeanalizować temat podam przykłady kompetencji psychologicznych: samoświadomość, samokontrola, samoocena, społecznych: empatia, perswazja, przywództwo, współdziałanie oraz prakseologicznych: sumienność, adaptacja, motywacja.

Według World Economic Forum’s Future of Jobs Report Inteligencja emocjonalna będzie jedną z 10 najważniejszych umiejętności preferowanych przez Pracodawców w najbliższych latach.

Dlaczego inteligencja emocjonalna jest tak wysoko notowana pośród Pracodawców na całym świecie? Otóż osoby inteligentne emocjonalnie:

  1. Potrafią zarządzać poziomem stresu i znacząco rzadziej popadają w skraje stany emocjonalne – pełna świadomość emocjonalna i wysoka samokontrola.
  2. Mają zdolność do bardziej efektywnej współpracy z innymi członkami zespołu – umiejętne współdziałanie.
  3. Odkładają swoje potrzeby na bok, wsłuchując się w potrzeb innych by zareagować tak, aby każdy w ich towarzystwie poczuł się wysłuchany i rozumiany – rozwinięta empatia.
  4. Wykazują się większą otwartością na feedback zwłaszcza, jeżeli mógłby znacząco poprawić ich wyniki/rezultaty pracy. Znają cele i dążą do ich realizacji – optymalna motywacja.
  5. Szybko odnajdują się w nowym środowisku i elastycznie reagują na zmieniające się warunki odpowiednio się do niech dopasowując – zdolności adaptacyjne.
  6. Mogą stanowić przykład dla innych, gdyż ich wpływowość i umiejętność rozmowy sprawi, że będą naśladowani Zachowują asertywność, wyznaczają granicę i trzymają się własnych założeń – dojrzałe przywództwo.
  7. Są w stanie dokonywać lepszych ocen oraz uwzględniają to, w jaki sposób ich decyzje wpłyną na innych – prawidłowa samoocena.

W jaki sposób możemy poprawić swoje EQ (inteligencję emocjonalną)?

  1. Nie reaguj pochopnie, daj sobie czas na przemyślenia i analizę sytuacji.
  2. Pomyśl o tym, w jaki sposób Twoje decyzję wpłyną na sytuacje pozostałych członków zespołu/współpracowników.
  3. Wykazuj się empatią, słuchaj innych i obserwuj ich reakcje.
  4. Rozmawiaj ze sobą codziennie i ucz się na swoich błędach. Przeznaczaj minimum 5/10 minut dziennie na dialog z własnym sobą i ucz się siebie – ćwicz tak regularnie, jak ćwiczysz na siłowni – jeśli to robisz 😉
  5. Dziel się pomysłami, bądź motywacją dla innych.
  6. Zachowuj spokój, w momentach kryzysowych.
  7. Ćwicz język/mowę ciała, co może znacząco wpłynąć na Twoje relacje z innymi.

Wnioski: Na swojej drodze, jako rekruter spotykam wiele różnych osobowości. Rozmawiam z osobami bardziej i mniej otwartymi. Niektórzy wykazują się empatią, reagują spokojnie, inni z kolei nie pozwalają sobie na analizę, a ich reakcja jest pochopna i często negatywnie wpływa na naszą relacje biznesową. Z każdym człowiekiem rozmawia się zupełnie inaczej, jednak gdybym mogła wyobrazić sobie rozmowę z idealnym rozmówcą, na pewno byłaby to osoba wykazująca wysoki poziom inteligencji emocjonalnej.

Podsumowując wszystkie procesy rekrutacyjne, które zakończyłam, czy też te, o których rozmawiałam z klientami – stwierdzam, że coraz częściej firmy szukają nie tylko pracowników lecz „osobowości”. Są to osoby, które życzeniowo, poprzez posiadane kompetencje miękkie mają odnaleźć się w zespole i wpłynąć pozytywnie na jego rozwój.

Cieszy mnie fakt, że Pracodawcy oprócz: doświadczenia, realizacji budżetów, zakończonych projektów, referencji itp. coraz częściej zwracają uwagę na coś więcej niż. Firmy zaczynają dostrzegać cały proces dochodzenia do rezultatów zawodowych, aniżeli sam efekt końcowy w postaci wyniku, zysku. Docenia się Kandydatów z mniejszym doświadczeniem, ich walory osobowości, dojrzałość emocjonalną a następnie  doszkala się ich z umiejętności praktycznych.

Według Golemana „Sukces życiowy co najwyżej w dwudziestu procentach zależy od IQ. W takim razie pozostaje jeszcze osiemdziesiąt procent innych oddziaływań – grupa czynników nazywana inteligencją emocjonalną” (Gordon Dryden, Jeanette Vos, Rewolucja w uczeniu, wyd. Moderski i S-ka, Poznań 2000, tłum. Bożena Jóźwiak, s. 140).

Bibliografia:

  1. http://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2018.pdf
  2. https://www.fastcompany.com/3059481/7-reasons-why-emotional-intelligence-is-one-of-the-fastest-growing-job-skills
  3. https://advice.careerbuilder.co.uk/posts/6-ways-to-boost-your-eq-and-get-that-promotion
  4. https://psychologiazycia.com/10-cech-osob-o-duzej-inteligencji-emocjonalnej/ 
  5. https://pl.wikiquote.org/wiki/Daniel_Goleman

 

Autor: Marieta Rejkowska- Konsultant ds. Sprzedaży i Rekrutacji- Lobo HR.

Gdyński  zespół Lobo HR integrował się w ubiegłą niedzielę w promieniach słońca w przepięknym Adler Resort Spa na Kaszubach. Dziewczyny korzystały z atrakcji wodnych, sportowych jak i zabiegów pielęgnacyjnych.

Zdecydowanie po raz kolejny sprawdziła się zasada: Integracja, jako sprawdzony sposób na dobry zespół! Wiadomym jest,  że rozwój każdej firmy związany jest bezpośrednio  z  koniecznością rozwoju członków zespołu, a zacieśnianie relacji pomiędzy pracownikami i wspólne spędzanie czasu skutecznie umacnia struktury firmy.

Konsultantki w Gdyni są zmotywowane i uśmiechnięte, a codzienne obowiązki, kontakty z kandydatami i klientami są jeszcze bardziej profesjonalne!

Zespół z Gdyni czeka z niecierpliwością na kolejny wyjazd i dużo wspólnych atrakcji.

Młodzieżowe Centrum Kultury w Mikołowie dziękuje Lobo HR za czynny udział, merytoryczny wkład i pomoc w organizacji Targów Pracy dla młodych na rynku pracy.

 

Całkiem niedawno, bo 1 czerwca, mieliśmy okazję w sposób bardzo wyjątkowy świętować Dzień Dziecka.

Gdyński zespół Lobo z uśmiechem na twarzach przygotował prezenty dla wyjątkowej rodziny z Gdyni, która w ramach pogotowia rodzinnego opiekuje się siedmiorgiem dzieci w wieku od 2 do 11 lat. Dodatkowo rodziców w ich misji wspiera także 12- letni syn.

Dzieciaki zostały obdarowane zabawkami edukacyjnymi i słodkościami. Śmiech i zadowolenie w ich oczach wynagradza wszystkie zmartwienia codziennego dnia. Bardzo Wam dziękujemy za tę radość, energię i euforię.

Mamy ogromną nadzieję, że ten dzień był wyjątkowy dla Was i Waszych rodzin a wszystkie dzieci czuły się kochane i doceniane.

 

Z dumą informujemy, iż Lobo HR dołączyło do grupy Future Manager Alliance – globalnej organizacji zrzeszającej agencje rekrutacyjne z całego świata.

Jesteśmy jedyną agencją polską w organizacji! Pierwsze wspólne sukcesy rekrutacyjne już za nami 🙂

Na zdjęciu: Dmytro Klim –  Manager FMA na obszar Europy Wschodniej, Salvatore Corradi – prezes FMA, Maciej Michalewski – Prezes Lobo HR.

10 kwietnia Dyrektor Operacyjny Lobo Sylwia Chwastyk-Kolasa, poprowadziła warsztat dla studentów Uniwersytetu Ekonomicznego. Studenci uczyli się rekrutować handlowców 🙂
W ruch poszły narzędzia rekrutacyjne, były testy, formularze wywiadu behawioralnego, były scenki, koszyki zadań, elementy AC. Była weryfikacja komunikacji niewerbalnej i próby selekcji aplikacji stworzonych na potrzeby warsztatu. Studenci wspólnie z Lobo wybrali najlepszych Handlowców do zatrudnienia. Dużo wiedzy, ale i dużo dobrej zabawy 🙂

Przeprowadziliśmy niedawno badanie niemal dwustu profili Linkedin należących do osób biorących udział w naszych ankietach. Celem badania, które realizował ekspert posiadający wieloletnie doświadczenie w zakresie budowania marki na rynku pracy, było stwierdzenie czy profile społecznościowe na portalu Linkedin prowadzone są zgodnie z rynkowymi standardami. Osoby biorące udział w badaniu otrzymały od nas analizy swoich profili wraz z sugestiami ewentualnych poprawek. Przy okazji badania pojawiły się także ogólne wnioski i wskazówki w zakresie prowadzenia profilu Linkedin. W tym artykule dzielę się z Państwem zebranymi wnioskami i wskazówkami. Kliknij i przeczytaj artykuł.

Połączenie desingu i nowoczesnej architektury wkomponowanej w malowniczy krajobraz Jeziora Rożnowskiego – to tu wypoczywali Lobo Top Performerzy 🙂

Boutique’owy charakter miejsca, kameralna atmosfera i luksusowe SPA, oaza relaksu.
Marieta już przywitana w biurze. Pełna entuzjazmu wróciła do pracy.
Z kolei Magda myślami jest jeszcze przy desce, na szczycie Jaworzyny Krynickiej. A tu biurko czeka, kawa w kuchni czeka, ale trudno wrócić do rzeczywistości.
Kolejny Lobo Top Performer już pakuje walizki. Lemon Resort SPA czeka na Oliwię.
Takie prezenty to tylko w Lobo 🙂
Kolejne niespodzianki przed nami – znów 5 świetnych hoteli czeka na Najefektywniejszych Konsultantów Lobo HR.  I Q za Nami. Konkurs nabrał tempa.

Nie można zarządzać ludźmi nie znając ich. Nie można oczekiwać sukcesów nie nagradzając. Tym mottem kierowani postanowiliśmy w specjalny sposób wynagrodzić sukcesy naszych Pracowników – te spektakularne i te małe. Naszych konsultantów zapraszamy na kolację. Nie zwykłą kolację, a kolację z Szefem.

W menu prawdziwa uczta dla podniebienia, a do towarzystwa Prezes Zarządu lub Dyrektor Operacyjny – do wyboru. Jak się okazało, łatwiej wybrać kolację niż towarzystwo, ale tym razem Sara postawiła na „babski wieczór”.

Było bardzo smacznie i bardzo przyjemnie. Teraz Prezes czeka, aż ktoś wybierze jego  🙂

 

Dziewiąta edycja Wolves Summit rozpoczęła się dzisiaj. Międzynarodowa konferencja gromadząca startupy, inwestorów, przedstawicieli korporacji i programistów z ponad 50 krajów z całego świata.

Jesteśmy 🙂

Pozdrawiamy i zapraszamy wszystkich obecnych do rozmowy o automatyzacji w branży rekrutacyjnej!

Nie ma to jak rozpocząć dzień od porannej kawy i… dyskusji o modzie.

Lobo HR zaprosiło swoich pracowników do dyskusji w temacie autoprezentacji i analizy wizerunku. Omówiliśmy biznesowy dress code, aktualne trendy na rynku, wymieniliśmy spostrzeżenia w temacie stylu, fasonu, dodatków i kolorów. Miły i pracowity początek dnia!

Rozpoczęliśmy marzec- głośno, radośnie, kolorowo i z przytupem!
Zamknęliśmy luty przekraczając założenia budżetowe, przekroczyliśmy cele oddziałowe,
cele indywidualne. Zarówno region Północ jak i region Południe miały mnóstwo powodów do świętowania.
Były balony i dobra zabawa 😉
Były torty i słodkości.
Były kwiaty, prezenty.
I trzy wspaniałe Konsultantki, które dołączyły do Załogi Lobo:)
Wchodzimy w marzec z rozpędem i energią, jaką może mieć tylko Lobo!

W sielankowy czwartkowy poranek zespół Lobo HR Katowice został przywitany… kartkówką.

W firmie wprowadzono nowe, autorskie narzędzie do badania kompetencji kandydatów, związanych z organizacją pracy własnej i umiejętnością ustalania priorytetów. Nie ma implementacji bez testów, zatem część zespołu Katowic została zaproszona do badania.

Mamy nadzieję, że nie okażą się … niezorganizowani 🙂

Na portalu Linkedin nasz prezes napisał krótki artykuł o ryzykach związanych z korzystaniem wtyczek do przeglądarek automatyzujących pracę na Linkedin. Jeśli zatem automatyzujesz lub chcesz automatyzować swoją pracę na Linkedin lub innych portalach społecznościowych, to ten artykuł może być dla Ciebie interesujący. Przedstawiony jest w nim zwięźle stosunek Linkedin do wtyczek i aplikacji automatyzujących pracę na tym portalu, z nawiązaniem do aspektów prawnych oraz informacjami jak być ostrożnym podejmując tego typu działania.

Artykuł: https://www.linkedin.com/pulse/automatyzacja-pracy-na-linkedin-ostro%C5%BCnie-maciej-michalewski/

Za nami pracowity styczeń. Okres podsumowania roku 2018 – dobrego roku w rozwoju świadomego Lobo. Moment przedstawienia Strategii Rozwoju Lobo HR na rok 2019. Miesiąc przeprowadzenia Ocen Pracowniczych – podwyżek, awansów i wielu momentów skłaniających do analiz, przemyśleń, wniosków, ale i serdecznych gratulacji. 

Za nami dobry i pracowity rok. Pełen wyzwań i wielu sukcesów. Rok realizacji założeń budżetowych (99,166 % założonego celu finansowego ), rok bardzo dynamicznego rozwoju oddziału w Katowicach (138, 66 % realizacji celu), rok stabilnego funkcjonowania zespołu Gdyni (100, 33% realizacji założeń). Rok bardzo dynamiczny, który nauczył nas szybkiej i dojrzałej reakcji na wiele scenariuszy, które współtworzył rynek pracy. 

Dziękujemy wszystkim pracownikom Lobo, którzy każdego dnia przyczyniali się i przyczyniają do wszystkich naszych wielkich i drobnych sukcesów! Nie byłoby Lobo, gdyby nie było Was, Waszego zaangażowania i Waszych świetnych pomysłów!

Przed nami ambitne plany przekraczania celów w 2019 r. Pierwsze sukcesy już za nami! W piątek Webinar podsumowujący świetny styczeń 2019 w Lobo 😉 Nie zdradzamy szczegółów, powiemy tylko jedno: mamy wiatr w żaglach – czy jak kto woli- pod nartami 🙂 Powodzenia w Lutym!

W dzisiejszych czasach pracodawca ma niesamowicie trudne zadanie, aby zatrzymać pracownika na stałe w organizacji. Ogromny rozkwit gospodarczy, rozwój wielu przedsiębiorstw, pojawianie się zagranicznych brandów w Polsce powodują, że ofert pracy wciąż przybywa, a zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów jest coraz większe.

Dodatkowo, w związku z tym, że mamy dziś do czynienia z rynkiem pracownika i niedoborem specjalistów, rekruterzy są zobowiązani do błyskawicznego rekrutowania. Konsultant prowadzący projekt ma obowiązek reagowania na pojawiające się potrzeby klientów, tak aby wyprzedzić konkurencję. Przed rekruterami stale jest podnoszona poprzeczka – kto szybciej, sprawniej oraz rezolutnie dotrze do tego jedynego i wymarzonego kandydata na rynku.

Każdy z nas na pewno kiedykolwiek brał udział w procesie rekrutacyjnym i jak doskonale wszyscy wiemy, etapów rekrutacji jest kilka. Są fazy rekrutacji, które polegają na czasochłonnej pracy rekrutera – weryfikowaniu podstawowych wymogów, zmiennych kandydata, ale i są te, w których dynamika i duża wiedza wraz z doświadczeniem konsultanta jest na porządku dziennym i jest kluczowym aspektem w ocenie danej kandydatury. Jeśli stadium pierwsze – wstępnej selekcji kandydatów – mogłoby zostać zautomatyzowane to czy poprawiłoby to wydajność i zaoszczędziłoby czas pracy?

Okiem osoby, dla której rekrutacja to chleb powszedni, wstępna pomoc przy pierwszej selekcji mogłaby mieć zbawienny wpływ na odłożenie w tygodniu kilku godzin pracy. Dzięki zgromadzonym godzinom rekruter ma możliwość skupienia się na czynnościach, które dają dużą dozę satysfakcji z pracy – spotkania face to face z kandydatami, badanie kompetencji miękkich czy prowadzenie zaawansowanych technik rekrutacyjnych, tj. assessment center.

W mojej ocenie automatyzacja jest potrzebna w wielu dziedzinach od dawna, zaś w życiu rekrutera nowinki botowe, sztuczna inteligencja wchłaniają się do branży powoli, jednakże z lekkim umiarem i właściwym zarządzaniem procesem rekrutacyjnym na pewno będą pomocą, a nie przeszkodą. Pozwolą wyeliminować żmudne działania, rozwiążą wiele problemów, a będą prowadziły do tego, że w szybkim tempie pozwolą wyłapać zmienne, które można poddać poprawie w codziennej pracy w działach HR.

Warto nadmienić, iż (prawdopodobnie) główną misją wykorzystywania sztucznej inteligencji jest udoskonalenie i wzmocnienie poziomu działań, a nie odebranie rekruterom ich obecnej profesji.

Okres przedświąteczny to prawdziwe wyzwanie dla firm logistycznych i handlowych. Z olbrzymim zapotrzebowaniem w tym okresie wzmożonego ruchu zgłaszają się do Agencji Pracy Tymczasowych.

Telefon z informacją „Szukam Mikołaja” nie budzi zdziwienia, a stawki rzędu 100- 120 zł za godzinę pracy w czerwonym kostiumie w centrum handlowym jest już niemal standardem. Odpowiednia postura kandydata do roli – tu długa broda czy charakterystyczne krągłości są niewątpliwym plusem w przypadku selekcji. Nie ma Mikołaja bez Śnieżynek czy Elfów, które wynagrodzone będą mniej hojnie, bo w kwotach 16- 18 zł za godzinę wspierania Mikołaja. Agencje Rekrutacyjne z dużym zaangażowaniem masowo rekrutują hostessy – te w okresie przedświątecznym otrzymają stawki nawet 30-50% wyższe niż w innym okresie, bo rzędu 18- 30 zł za godzinę pracy, ale także pracowników do pakowania prezentów – oferta 20-25 zł/godzina, czy sprzedawców choinek, karpi, ozdób świątecznych – wynagrodzenie 15- 18 zł.

Rokrocznie brakuje kurierów przy wynagrodzeniu godzinowym 22- 30 zł i magazynierów – 14-18 zł/godzina. Sprytny student w okresie przedświątecznym jest w stanie uzyskać wynagrodzenie na poziomie 5000-7000 zł brutto. Aż żal, że takie święta są tylko raz w roku.

13 grudnia w Lobo HR królowała nowoczesna technologia i… naukowcy 🙂

W naszej siedzibie w Gdyni przeprowadzone zostały badania biometryczne sposobu analizy profili kandydatów.  Badaniu poddani byli rekruterzy, a także osoby odpowiedzialne za budowę systemu ATS Element.

Badanie zostało przeprowadzone za pomocą urządzeń biometrycznych. Jedno urządzenie, przymocowany do laptopa detektor, śledzi cały czas wzrok konsultanta i analizuje, na które elementy profilu kandydata w danym momencie jest skierowany. Drugie urządzenie – okulary – wspomaga pracę pierwszego.

Po co to robimy? Badania stanowią część prac nad systemem rekrutacyjnym Element, innowacyjnym rozwiązaniem informatycznym automatyzującym pracę rekruterów, w tym m.in. wspierającym analizę profili kandydatów podczas wstępnej selekcji.

Zespół odpowiedzialny za rozwój ATS Element postanowił wyjść poza utarte przekonania dotyczące tego, w jaki sposób analiza profili jest przeprowadzana. Dzięki zaawansowanej technologii i współpracy z instytutem Centrum Badań i Ryzyka ASM, można było dokładnie zbadać sposób pracy rekruterów podczas analizy profili kandydatów, a następnie oprzeć dalsze prace nad systemem na zweryfikowanych informacjach, nie zaś tylko na przekonaniach.

Mikołaj odwiedził dziś Lobo. Hmm, szuka pracy czy asystenta? 🙂

Zgodnie z poznańską tradycją, dziś cały Poznań zajada się świętomarcińskimi rogalami z nadzieniem z białego maku, orzechów, bakalii i śmietany, które wypiekane są specjalnie na tę okazję i wystawiane przez dziesiątki cukierników.
Lobo HR Poznań przesyła poznańskie rogale. MNIAMMM 🙂

Tak świętujemy sukcesy i urodziny naszych pracowników. Wspólny wyjazd do SPA na weekend był doskonałą okazją do zbierania energii do dalszej aktywności rekrutacyjnej. Dziękujemy Notera Hotel SPA!

Zwykle jesteśmy bardzo przyjaznym miejsce pracy, ale w środę …oj powiało grozą 🙂

Według badań przeprowadzonych przez portal LinkedIn, najmłodsza generacja Pracowników zmienia Pracodawcę nawet dwa razy częściej niż pokolenie ich rodziców.

Forbes podaje, że pracownicy, którzy pracują u jednego pracodawcy dłużej niż 2 lata, otrzymują nawet 50 % niższe wynagrodzenie niż ich koledzy, którzy zmieniali już pracodawcę.

Dane pozyskane przez Legal Technology Solutions, wskazują, że każda zmiana pracodawcy wiąże się z podwyżką w wysokości od 8 do 10 procent wynagrodzenia.

W ostatnich kwartałach osoby zmieniające pracę przeważają nad tymi, które awansują w ramach obecnego miejsca pracy. Wydaje się, że pracownicy na dość dużą skalę odważyli się szukać bardziej satysfakcjonującego zatrudnienia. Nie wiadomo czy sygnały z rynku wskazujące na zbliżające się osłabienie koniunktury, wpłyną na zmianę zachowań i jak szybko się to stanie.

Te piękne i utalentowane kobiety na zdjęciu to Klaudia, Sara i Oliwia- Konsultantki Lobo do zadań specjalnych. Ekspertki, dla których nie ma projektów niemożliwych. A razem z nimi- Perła HR- marzenie każdego Rekrutera.

Wszystkie trzy Panie, w tym roku zostały nominowane w kategorii Consultant of the Year, w prestiżowym konkursie Rekruterów- Perły HR. Klaudia i Oliwia, dla których sektor IT nie ma żadnych tajemnic i Sara, która potrafi znaleźć tylu językowców, ilu tylko pomieszczą mury Naszych Klientów.  I oto stało się- Lobo otrzymało Perłę 🙂

Perła HR została przyznana Oliwii Kepke za szybką realizację skomplikowanego projektu IT, który zakończyła ze spektakularnym sukcesem.

Gratulujemy, choć werdykt nie dziwi, mamy w Lobo wiele prawdziwych pereł.

Byliście? My tak!  To dłuuuga i pełna pozytywnej energii historia 🙂 Mnóstwo wspaniałych, ciekawych świata ludzi. Rozmowy o rynku, o poszukiwaniu Pracowników, o poszukiwaniu Pracodawców i o tym jak się w tym labiryncie ofert nie zgubić. Wspaniały dzień!

(kliknij, żeby powiększyć)

„Jak nie zgubić człowieka w tłumie, czyli o rekrutacjach masowych”. Jaki jest przepis na sukces w rekrutacjach masowych? Zdaniem Lobo HR – połączenie eksperckiej wiedzy, wypracowanego przez lata Know- How z nowoczesną technologią. Artykuł autorstwa Dyrektor Operacyjnej Lobo HR w temacie wykorzystania systemów IT w rekrutacjach wielowolumenowych można przeczytać w opublikowanym właśnie Kompendium HR i na stronie Lobo w zakładce: Expressem do Rynku. Przyjemnej lektury!

19- 20 września Management Lobo HR spotkał się w Ożarowie Mazowieckim, aby solidnie popracować 🙂

Hasło przewodnie spotkania: „Zmieniamy Lobo na lepsze„.

Pierwszego dnia pracowaliśmy koncepcyjnie. Omówiliśmy bieżące wyzwania, z którymi spotykamy się w wielu oddziałach każdego dnia, wymieniliśmy spostrzeżenia, pomysły, burze mózgów uderzały cały Ożarów Mazowiecki wieloma piorunami.

Kolejnego dnia Branch Managerowie prezentowali przygotowane przez siebie strategie rozwoju swoich oddziałów w 2019r.

To były bardzo intensywne i ważne w rozwoju Lobo dwa dni, za które dziękujemy.

Dużo dojrzałych wniosków, dużo świetnych pomysłów, mnóstwo wielkiego zaangażowania w to, abyśmy wspólnie budowali jeszcze lepsze Lobo, a przy tym dużo pozytywnej energii i dowód na to, że „potrafimy wzbić się wysoko” 🙂 🙂 🙂

15 września 2018r. Noc. 6km biegu, 30 przeszkód. Noc w lesie i w Bałtyku 🙂

Lobo Team walczył zaciekle i do końca. W starciu udział wzięły Oliwia i Klaudia.

Oj, pokazały Kobiety prawdziwą siłę i charakter!

Rekrutacja pracowników w IT, jak i techniki w niej wykorzystywane, są zupełnie inne niż w przypadku klasycznych rekrutacji. Jak pokazują najróżniejsze raporty, to właśnie sektor IT jest szczególnie trudny w zakresie pozyskiwania wartościowych specjalistów na wakujące stanowiska pracy. Z tego względu należy możliwie maksymalnie uprościć dotarcie do potencjalnych kandydatów. Warto trzymać się kilku rad, które sprawią, że to właśnie Twoja firma zwycięży w wyścigu po najlepszych specjalistów.

(read more…)

19 września 2018 r. Lobo HR zagości na Konferencji Pracodawców Pomorza oraz Avalon Solutions. O godzinie 11:00 Maciej Michalewski, Prezes Lobo HR, opowie o tym dlaczego warto pracować w chmurze i jak Google Cloud sprawdza się w agencji rekrutacyjnej.

Zapraszamy!

Z prawdziwą dumą ogłaszamy, iż Lobo HR zostało członkiem Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji. To bardzo ważna chwila w rozwoju naszej firmy. 

Koalicja skupia obecnie ponad 350 pracodawców, którzy do rekrutacji pracowników podchodzą w sposób bardzo świadomy, z zachowaniem Kodeksu Etycznego, metodologii Candidate Experience i z dużym skupieniem na potrzebach i oczekiwaniach procesowanych kandydatów.

Jest to kolejne prestiżowe miejsce, do którego trafiliśmy dzięki wysokim standardom codziennej pracy naszej konsultantów. 

Kochani – dziękujemy! Nie byłoby nas w tym miejscu, bez Was!